Dobrodošli!

Dobrodošli u iskrivljeni dnevnik 2

24.03.2012.

Autoput

   Gornje  Mrke  nekada  selo sa 16  kuća  uskoro  raskrsnica  važnih  Balkanskih  što  ne  reći  i  Evropskih autoputeva.  Naime  u  Gornjim  Mrkama  trebalo  bi  da  se  ukrštaju  autoputevi  E9996 Split - Ubli,  zatim  E9997  Bar - Blizna,  E9998  Sarajevo - Mrke  i  E9999 Solun- Tirana - Crnci.  Novim Prostornim  planom  Crne  Gore  predviđeno  je  da  se  Mrke,  Blizna, Ubli,  Crnci  i  Gornje  Mrke  nasele  stanovništvom  sa  sjevera  države.  Mnogo  je  isplativije  preseliti  sjeverce  nego  im  napraviti  planirani  autoput  Bar  Boljare,  pokazao  je  izvještaj  engleske  konsultantske  kuće  Skot  Vilson.
    Iz  izvještaja  vidimo  da  usled  promjena  na  građevinskom  i  finansiskom  tržištu  cijena  izgradnje  autoputa  Bar - Boljare  iznosila  bi  preko  20  milijardi  evra  +  ugradnja,  dok  vrijednost  pet  opština  na  sjeveru  (Bijelo  Polje,  Berane,  Andrijevica,  Plav  i  Rožaje)  iznosi  oko  2 milijarde  evra  za  sve  nekretnine  stanovništvo  i  sitnu  živinu.
    Sjever  bi  se  dao  italijanskoj  kompaniji  A2A  za  gradnju  hidroelektrana  što  bi  ako  se  iskoriste  svi  potencijali  (potapanje cijelog  Polimlja)  moglo  Crnoj  Gori  donositi  oko  2  miliona  evra  godišnje  +  ugradnja.  Na  sjeveru  bi  ostali  gradovi  Kolašin,  Mojkovac  i  Žabljak  radi  skijanja  zimi,  i  Pljevlja  radi  rudnika  i  struje.
    Višestruke  koristi  dobio  bi  narod  sa  sjevera  prvenstveno,  bolju  klimu,  manje  biznis  barijere,  veće  mogućnosti  za   školovanje....  Put  do  mora  ne  bi  trajao  sat  i  četrdeset  minuta  kako  je   bilo  planirano  izgradnjom  autoputa  već  pola  sata, dok  bi  do  Podgorice  putovali desetak  minuta  umjesto  planiranih  pedeset  minuta.
    Postoji  mogućnost  da  se  Lim  posle  izgradnje  hidroelektrana  cijevima  dovede  u  Ubli  odakle  bi  novim  koritom  tekao  do  Blizne,  zatim  kroz  Gornje  Mrke  i  Mrke  do  ušća  u  Moraču.  Sjeverci  bi  tako  opet  imali  svoju  rijeku,  a  i  što  bi  mi  našu  vodu  pustali  da  teče  u  Srbiju - kažu  iz  Vlade.
    Autoput  Gornje  Mrke - Mrke  koji  je  Premijer  Milo  Đukanović  otvorio  2009  godine  već  donosi  prihod   državi,  ti  prihodi  će  se  desetostruko  uvećati za koji  mjesec  kada  ostali   autoputevi  budu  otvoreni.  Država  bi  selidbom  sjevera  mogla  da  ostvari  uštede  u  mnogim  oblastima.  Zamislite  uštede  u  transportu  prema  sjeveru  koji  bi  sada  geografski  bio  bliži  100 do  200  kilometara.

Mreža naših autoputeva 
Otvaranje autoputa Gornje Mrke - Mrke  2009  godine

Petlja  u  Gornjim  Mrkama

                                                                                                                               Urednik.
     

1 коментар:

  1. Анониман27. јул 2012. 12:43

    Одличан текст, свратим понекад да видим има ли нешто ново да си написао, али ме чуди што није више популаран блог... Можда превише мала земља за овако нешто. Поздарав и настави... ;)

    Беранац

    ОдговориИзбриши